Categorieën
Praktijkverhalen

Raul | Marketing

“Samen staan we sterk en daar wil ik graag deel van uitmaken”

Toen Raul Carbajo Perez (24) een kleine zes jaar geleden het gymnasium afrondde en op zoek ging naar een vervolgstudie, realiseerde hij zich al snel dat studeren niet echt bij hem paste. Wat hij wél wilde, was officier infanterie worden bij de Landmacht. “Stabiliteit en discipline vind ik gewoon heel prettig en ik zou daar prima op mijn plek zijn. Het enige probleem was mijn fysieke bouw,” lacht Raul. “Voor officier infanterie moet je aan cluster 6 (de allerhoogste fysieke eisen) voldoen en daar was ik toch echt iets te tenger voor.”

Fantastische kans

Raul oriënteerde zich op de arbeidsmarkt en accepteerde een baan in de grafische industrie: “Ik begon als binnendienstmedewerker, groeide door naar de buitendienst en werd na twee jaar benaderd door Nettl, een – van origine Engels – netwerk van lokale web-, print- en designstudio’s, met de vraag of ik Commercial Executive wilde worden voor de Benelux. Een fantastische kans, die ik met beide handen heb aangegrepen. Ik heb er in een razend tempo enorm veel geleerd, maar vanwege het gebrek aan een duidelijke structuur ben ik na anderhalf jaar toch weer om me heen gaan kijken.”

Gezamenlijke onderhandelingspositie

Via Tempoteam kwam Raul in maart als commercieel medewerker binnendienst terecht bij de Salo. “Hier heb ik de structuur en de stabiele basis die ik zocht én de kans om dingen op te pakken die ik interessant vind,” vertelt hij enthousiast. “Zo ben ik bijvoorbeeld meer de marketingkant op gerold, wat goed past bij mijn deeltijdstudie Commerciële Economie. Eén van de doelen die ik samen met Mariëtte heb opgesteld is dat meer leden zichzelf als lid gaan zien in plaats van als klant. Salo is een inkoopvereniging en hoe meer de leden via Salo aanschaffen, des te beter onze gezamenlijke onderhandelingspositie wordt. Een betere onderhandelingspositie betekent nóg lagere prijzen en een hogere winstdeling!”

De banden aanhalen

“Om dat doel te bereiken gaan we de band met onze leden aanhalen,” vervolgt Raul. “We willen bijvoorbeeld meer zichtbaar zijn op social media (Facebook en LinkedIn) en in onze communicatie willen we meer gaan benadrukken dat we het samen doen. Het is een wisselwerking. Wat goed is voor de Salo is goed voor de leden en wat goed is voor de leden is goed voor de Salo. Ik heb de afgelopen maanden gemerkt dat alle Salo-medewerkers echt een team vormen. We werken met elkaar, voor de leden. Samen staan we sterk en daar wil ik graag deel van uitmaken.”